איך להפיק ערב גיבוש מוצלח לעובדים?

אם הייתם צריכים לשאת נאום ספונטני מול עשרות, או מאות אנשים ולהישיר אליהם מבט בלי שמץ של פחד –  האם הייתם מסוגלים לעשות זאת? האם הייתם מסוגלים להשתתף בסצנה על במה ולשחק את תפקידכם ללא תסריט? מה לגבי הקולגה מהמשרד החולפת על פניכם כל יום במסדרון? מה אתם יודעים על יכולתה לאלתר ברגע אחד בלתי מתוכנן סצנה שלמה, דרמטית או משעשעת?

בניגוד למשפט המפורסם, לא כולנו נולדנו שחקנים ולא כל העולם הוא במה. אין לנו תסריט קבוע מראש מה להגיד, למי, איפה ומתי. אבל כולנו היינו שמחים לקבל ביטחון נוסף מול קהל, אפילו מול המשפחה, החברים או השותפים לעבודה. ובעיקר היינו רוצים ליהנות מהאפשרות לצאת מכל סיטואציה מביכה בקלות ובחן. בדיוק לשם כך נועדה סדנת אימפרוביזציה מבית היוצר של יונתן גרובר אותה תכירו כעת. האורות כבר דולקים ואנחנו מתחילים!

 

יונתן גרובר: ערב גיבוש בלתי נשכח לעובדים

מחלקות משאבי האנוש והרווחה בכל חברה עושות ימים כלילות כדי למצוא את החוויות המתאימות ביותר לרוח בית העסק ולעובדיה, וזאת על מנת לחבר בין כולם וליצור תחושה נינוחה ופחות רשמית במשרד. עם זאת, לא פעם ערב גיבוש לעובדים מסתכם בביקור במסעדה הקרובה לעבודה ולשיחות יבשות ומנומסות בין כל עובדי המחלקות, בעיקר כדי לצאת ידי חובה.

הערב מסתיים, והגיבוש לא באמת קורה למרות כל המאמצים והרצון הטוב. אז מה דעתכם לעשות הפעם משהו שונה? יונתן גרובר מציע לכם ערב מהפכני מלא צחוקים מתגלגלים, סצנות מהיומיום שהופכות תוך שניות לכאלו שישברו את הקרח בין כל עובדי המשרד, ולתחושת אחדות וגיבוש בלתי נשכחות. מדובר בערב מדליק ומלא אקשן שיסחוף אחריו את כולם!

 

מהי סדנת אימפרוביזציה לעובדים?

תפקידה של סדנת אימפרוביזציה לעובדים היא קודם כל לספק לכל עובד כלים לעמוד בביטחון אל מול סיטואציה לא נודעת. בהנחייתו של יונתן גרובר יוכלו משתתפי הסדנה להפוך למעין שחקנים ליום אחד. כל משתתף יצוות לעובד אחר (או ליותר מאחד), ויחד הם יתבקשו לתפקד בסצנה קומית לא מתוכננת שתינתן להם, וללמוד איך לאפשר לעצמם ללכת עם הסיטואציה כפי שהיא, מביכה או מצחיקה ככל שתהיה. באמצעות סדנת אימפרוביזציה יוכל כל משתתף לראות בעצמו צדדים לא מוכרים, לשבור מחסומים מנטליים מיותרים שמונעים ממנו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו במשרד, אך לא פחות חשוב מכך:

גם להכיר טוב יותר את המשתתפים הנוספים העומדים מולו ועובדים לצדו יום אחר יום. הסצנות בהם ישתתפו העובדים נגזרות מחיי המשפחה, החברים או המשרד, וברור למדי שמטבע הדברים הן יעוררו הזדהות וצחוק אדיר בקרב כולם ויצרו זיכרונות משותפים ומאושרים במיוחד!

 

יתרונותיה של סדנת אימפרוביזציה

סדנת אימפרוביזציה מבוססת על תקשורת חיובית והקשבה אמיתית וכנה לזולת. רק כך ניתן לאלתר בחזרה תשובה הגיונית ולהמשיך את הסצנה בקצב הנכון וההגיוני לה. בסדנה של יונתן גרובר ילמדו המשתתפים מהו ״המצב התודעתי של המאלתר״ ואת התקשורת הבריאה והחיובית שניתן להפיק ממנו.

בפתיחת הערב תתרגלו באופן אקטיבי תרגילי אימפרוביזציה קלילים עד שלאט-לאט תאלתרו בחופשיות ונינוחות זה עם זה, מבלי לשים לב – האימפרוביזציה תהפוך לחלק מכם. החלק השני של הערב יכלול ״מופע מאולתר״ בו מנחה הערב יונתן גרובר יאלתר עם מתנדבים מהקהל באמצעות סצנות קומיות שיבחר, בהן תוכלו ליישם את יכולות האלתור החדשות שרכשתם! הסדנה תחתם בשיחת סיכום כנה בה יחלוק כל משתתף עם יתר החברים את התובנות החדשות והחשובות שהסיק מערב הגיבוש המיוחד שעברתם, ויחשוף האם הצליח לפתח גמישות מחשבתית בעקבות הפעילות, ו/או ליצור קשרים חדשים עם יתר העובדים.

סדנת אימפרוביזציה היא פעילות המתאימה לכל ארגון ולכל חברה המעוניינת לקרב את עובדיה באופן שונה ומלא צחוק. למנחה יונתן גרובר ניסיון של מאות סדנאות שגיבשו בהצלחה גם את ביישני וסרבני המשרד הקשוחים ביותר, אלו שאינם ששים לפתוח את הראש ואת הלב אל מול כולם. לכן, זוהי גם הזדמנות נהדרת עבורכם לגלות מי מבין העובדים הוא בעל כישורים קומיים, כמו גם כישורי מנהיגות ומשחק.

אל תיפלו לעוד ערב גיבוש אפור ובנאלי, נסו לפתוח את הראש ואת הלב לחוויה מדהימה ומיוחדת במינה. כך, אולי אפילו תגלו ״אני״ אמיתי וחדש לגמרי.

 

 

 

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים

לימודי הפקת אירועים

תוכן עניינים