ביטוח מקיף לרכב – מה יכול להשפיע על הבחירה שלנו?

אחת ההוצאות המשמעויות ביותר שנידרש לבצע בעת רכישת רכב חדש ובמהלך תקופת החזקתו, היא על ביטוח רכב ובפרט ביטוח מקיף. מדובר אומנם בהוצאה המתבצעת פעם בשנה, אך יש לה חשיבות רבה, שכן אם אנחנו לא נרכוש את המוצר הנכון עבורנו, זה עלול להשפיע עלינו בהיבטים כלכליים שונים.

כאמור, המרכיב המשמעותי ביותר מבחינתנו כבעלי רכב הוא ביטוח מקיף לרכב. רכיב זה מתייחס להיבטים שונים הקשורים לרכב עצמו, ולמקרים של תאונות, חבלות, גניבות, ונזקים אחרים שעלולים להשפיע עליו, בין אם זה במכוון ובין אם לאו. לדוגמא, ביטוח מקיף, מתייחס למקרים בהם הרכב נפגע בתאונה, הוצת או נשרף מסיבה כלשהי, נגנב או נפרץ וכן במקרים רבים של תקלות ונזקים למערכות השונות המותקנות בו.

כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח מקיף לרכב, עלינו לקחת בחשבון שישנם דברים מסוימים שיכולים וצריכים להשפיע על הבחירה שלנו. חשוב לציין, היום אנחנו לא חייבים לרכוש פוליסה דרך חברת הביטוח, אלא אנחנו יכולים לעשות זאת גם דרך גורמים פיננסיים אחרים אשר מציעים מוצרי ביטוח, למשל חברת אשראי, בכרטיס שלה אנחנו מחזיקים ומשתמשים. הרבה פעמים זה הרבה יותר משתלם לרכוש אצלה מאשר אצל חברת ביטוח, בגלל התנאים והעלויות שהיא גובה.

מה ישפיע על הבחירה שלנו?

כשאנחנו ניגשים לרכוש ביטוח מקיף לרכב, עלינו לשאול את עצמנו, מה אנחנו מחפשים ומה אנחנו צריכים. לא כל אחד זקוק לאותם שירותים ולא כל אחד מחפש שיהיו בפוליסה סעיפים דומים. אפשר למצוא מגוון רחב של אפשרויות וכל לקוח יכול לבחור מה נכון עבורו.

חשוב לציין, יש הבדל לא רק בין נהג לנהג ובין רכב לרכב, אלא יש גם הבדלים בין נתונים ומפרטים שונים. למשל, רכב חדש יהיה זקוק לשירותים אחרים מאשר רכב ישן, כפי שרכב יקר יהיה זקוק לסעיפים אחרים בפוליסה מאשר רכב בעל ערך נמוך יותר.

הבחירה שלנו תושפע בסופו של דבר מהיבטים כגון, כמה אנחנו משתמשים ברכב, מה הצרכים שלנו כנהג, מה סוג הרכב שאנחנו מחזיקים, מה ערכו בשוק ועד כמה משתלם לנו לשלם פרמיה גבוהה לפוליסה בשביל שנוכל לקבל כיסויים בסכומים גבוהים. אם אנחנו מעדיפים לשלם פרמיה נמוכה עבור הפוליסה, אזי שבתמורה גם נקבל כיסויים נמוכים יותר.

עוד נקודה שאנחנו צריכים לקחת בחשבון היא, האם יש לנו אפשרות לרכוש מסלול מותאם עבורנו על פי הצרכים שלנו באופן ספציפי, או שמא אנחנו צריכים לחפש ולרכוש מסלול כללי אותו החברה מציעה לכלל הלקוחות שלה ועד כמה הוא מתאים לנו.

איך אפשר לחסוך בעלויות פוליסת ביטוח מקיף לרכב

הדרכים הטובות ביותר לחסוך בעלויות פוליסה הן לנהוג בזהירות ולא לייצר תנאים שהחברה תגבה מחיר גבוה בגלל אי זהירות, לבדוק אפשרות להגיש כמה שפחות תביעות לחברה וכן למקד את הפוליסה כך שהיא תכלול רק את הסעיפים הרלוונטיים עבורנו ולא דברים שאין לנו צורך בהם.

רכב

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים

לימודי הפקת אירועים
רכב

תוכן עניינים